Potser estiguis super orgullós de el nou disseny del teu web per a la seva versió escriptori. Però, ¿és igual de bo el de la versió mòbil?
Sembla que molts administradors encara no saben que en ple 2020, la majoria de visites a webs es fan des de dispositius mòbils. Pensa per un moment quantes vegades has accedit a les teves webs de preferència des d’un ordinador. Ara, recorda les vegades que ho has fet des del teu dispositiu mòbil. Queda clar quina opció guanya, no?
Per aquest motiu, és evident que el disseny adaptat a mòbils juga un paper important a nivell SEO. I per descomptat que Google té en compte aquest factor a l’hora de mostrar els resultats de la seva rànquing: l’experiència d’usuari és un factor SEO decisiu que el 2020 cobra cada vegada més importància.
A continuació, et mostrem 5 claus per optimitzar el SEO de la versió mòbil del teu web.
1. Optimitza la velocitat de càrrega de la teva web per millorar el SEO per a mòbils
La velocitat de càrrega d’una web és especialment important en dispositius mòbils, perquè és molt probable que l’usuari estigui visitant el teu web des d’un lloc on no pugui connectar-se a una xarxa Wi-Fi i hagi de “tirar de dades”.
De fet, l’any 2015 Google va llançar el projecte AMP (Accelerated Mobile Pages) per fer que les webs tinguin la capacitat de carregar el seu contingut d’una manera molt més ràpida.
Pots comprovar la velocitat de càrrega de la teva web accedint a PageSpeed Insights de Google. Introdueix la direcció de la pàgina web que vols comprovar i podràs veure, en una puntuació de 0-100, què tan ràpid és el teu lloc web. A més, també ens dóna pistes sobre què hem de millorar per fer que la nostra web sigui molt més ràpida.
2. Fes només les redireccions necessàries
Sí, les redireccions poden afectar la velocitat del teu lloc web. Aquest punt va estretament relacionat amb l’anterior.
Tots els SEO sabem que els redirects són necessaris de tant en tant, encara que no és convenient abusar-ne. Aquests són els casos en què un redirect 301 pugui estar fent-li “pupa” al teu estratègia SEO:
Sí, las redirecciones pueden afectar a la velocidad de tu sitio web. Este punto va estrechamente relacionado con el anterior.
Todos los SEO sabemos que los redirects son necesarios de vez en cuando, aunque no es conveniente abusar de ellos. Estos son los casos en que un redirect 301 pueda estar haciéndole “pupa” a tu estrategia SEO:
- Tens cadenes de redireccionament.
- El teu linkejat intern es troba amb massa redirects.
- Tens 301 innecessaris.
- Tens etiquetes canonical posades en 301.
3. Optimitza les imatges per evitar que la càrrega lenta del web
Les imatges poden ser una causa de web lenta si no estan ben optimitzades. La clau està en la grandària: sempre has de procurar que la mida de la imatge sigui just el necessari, ni més ni menys.
Aquesta optimització ha de començar en el programa d’edició de la teva preferència, com Adobe Photoshop o Illustrator. Si has oblidat de fer aquest pas i tens multitud d’imatges amb una mida massa gran ja pujades a la web, també pots utilitzar plugins com Smush per optimitzar-les per tandes, fins i tot si utilitzes la versió gratuïta.
4. Disseny responsiu
Per descomptat, un dels punts més importants per millorar l’experiència d’usuari en mòbils és comptar amb un disseny responsive (si el teu web no té un encara, ens costa de creure).
Aquest disseny ha d’estar adaptat a com els usuaris naveguen des d’un dispositiu mòbil per dins de la teva web. Són els botons prou grans? El text es pot llegir amb facilitat? ¿S’aprofita tota la superfície de la pantalla o hi ha marges innecessaris en els laterals?
Tots aquests aspectes (i molts més) han de quedar solucionats per oferir a l’usuari una bona experiència de navegació des de mòbils.
5. Meta títol i meta descripció
La longitud de les meta descripcions i meta títols ideal és diferent en mòbils. Aquest punt sol estar subjecte a canvis per part de l’propi Google, així que fer check de tant en tant en totes les teves pàgines és una bona idea.
Mira que en el snippet de Google puguis veure totes les paraules sense talls ni símbols estranys també en la vostra versió mòbil.