Què és una Landing Page?

Què és una Landing Page?

Daniel Burgos

Daniel Burgos

Què és una landing page?

COMPARTEIX AQUEST POST

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email

A màrqueting digital, una landing page és una pàgina web independent, creada específicament per a una campanya de màrqueting o publicitat. És on un visitant “aterra” després de fer clic en un enllaç dins d’un correu electrònic, o en anuncis de Google, YouTube, Facebook, Instagram, Twitter o llocs similars al web.

A diferència de les pàgines web, que generalment tenen molts objectius i fomenten l’exploració, les landing page estan dissenyades amb un sol enfocament o objectiu, conegut com un Call to Action (o CTA, per abreujar), el que en anglès vindria a significar “crida a l’acció”.

És aquest enfocament el que fa que les landing page siguin la millor opció per augmentar les taxes de conversió de les campanyes de màrqueting i reduir el cost d’adquirir un client potencial (lead) o una venda. Aquí és on les pàgines de destinació poden encaixar en l’embut de màrqueting. Si no saps el significat del concepte de lead, t’ho expliquem detalladament en el nostre article: “Què és un lead?“.

La diferència principal entre una pàgina d’inici i una landing page

D’alguna manera, les landing pages i les pàgines d’inici funcionen de manera similar. Totes dues estan dissenyades per dirigir el trànsit del lloc web. No obstant això, les landing pages solen ser més específiques que les pàgines d’inici.

Si bé la pàgina d’inici té dotzenes de possibles distraccions, també anomenades fugues o “leaks”, en anglès; la landing page està molt enfocada a un únic objectiu, sent molt menor el nombre de distraccions amb el propòsit que l’usuari cliqui allà on es vulgui. Tenir menys enllaços a la landing page augmenta les conversions, ja que hi ha menys clics temptadors que allunyen els visitants de “la crida a l’acció”. És per això que els experts en màrqueting sempre usen una landing page dedicada com a destinació del seu trànsit.

L’usuari, quan es troba en una pàgina web, no necessàriament farà una compra, i aquest és el punt. Les landing page, en canvi, tenen un propòsit completament diferent amb els seus visitants, i és que juntament amb anuncis super enginyosos que promocionen una oferta única, així com altres estratègies per cridar l’atenció, s’esforcen per convertir aquests visitants en clients i fer un millor treball de conversió de el tràfic de què ja rebia la marca. ¡Aquest és el poder de les landing page!

Si el que vols és que la landing page s’arribi a posicionar entre els resultats de cerca (serps), s’hauran de seguir una sèrie de optimitzacions necessàries a nivell SEO. Si necessites informació sobre els nostres serveis de posicionament SEO, no dubtis a contactar-nos.

Quin és l’objectiu d’una landing page?

Fer que la gent completi una acció desitjada. Com més complicada sigui l’acció, més difícil serà treballar perquè la gent respongui. Per exemple, registrar-se en un seminari web és molt més fàcil de comprar un producte. El consumidor no ha de gastar diners ni completar formularis llargs i complicats.

És per això que, probablement generi més conversions en les landing page dedicades a accions que no impliquen pagaments. No obstant això, això no vol dir que no es puguin fer servir landing pages per vendre.

Les landing page generen conversions a l’enfocar als visitants en una acció simple. Les millors landing page fan que l’oferta sigui tan atractiva que el públic objectiu no pugui rebutjar-la.

Es triaran imatges, còpies i botons de “crida a l’acció” que faran que comprar el producte sigui el següent pas lògic. A continuació, parlarem sobre els elements bàsics d’una landing page perquè pugui veure com funciona.

Tipus de landing page

Hi ha dos tipus bàsics de landing page: les que es creen per atraure les persones a la part superior de l’embut i les que es creen per convertir els consumidors en la part inferior de l’embut.

Les landing pages de la part superior de l’embut no intenten vendre res. Estan dissenyades per fer que el públic objectiu s’amari d’informació de l’empresa, la segueixin a les xarxes socials, assisteixin a un esdeveniment en línia o que donen algun que altre pas que els porti a l’esfera d’influència de l’negoci.

D’altra banda, les landing pages de la part inferior de l’embut dirigeixen als consumidors a comprar algun producte o servei o, en el cas d’una organització sense ànim de lucre, a donar a la seva causa. En aquest tipus de landing pages, es desitja que els visitants es focalitzin a prendre una acció específica.

tipos Landing Page

Com crear una landing page?

El millor camí per a la seva creació, és usar una plantilla de landing page. Però, què és una plantilla de landing page? És una pàgina web predissenyada que únicament s’ha de completar amb informació específica.

Molts temes premium de WordPress vénen amb landing pages predissenyades. No cal conèixer cap codi per canviar el títol, el text de el cos, els CTA, així com altres elements.

Fins i tot si no es compta amb una landing page pre-construïda, es pot desenvolupar una basada en la resta de el disseny del lloc web. Només s’hauran eliminar aquells elements que no es volen mitjançant el codi. Aquesta acció pots intentar fer-la pel teu compte o comptar amb l’ajuda de professionals del màrqueting en línia.

Landing pages propenses a convertir

Quant val una landing page si no aconsegueix convertir? Absolutament res. Per aquesta raó, si es desitja que la majoria de l’trànsit converteixi, hem preparat un seguit de consells per augmentar les possibilitats d’obtenir una bona taxa de conversió:

Comprendre el que els visitants volen

Es necessita conèixer a el públic objectiu extremadament bé per aconseguir que converteixin. D’aquesta manera, ens hem de plantejar les següents qüestions: Quins són els seus objeccions a l’oferta? Com prenen decisions de compra? Què els impressionarà pel que fa a característiques i beneficis?

Quan es comercialitza per a persones conscients dels costos, voldrà centrar-se en la còpia de la landing page que emfatitza el valor, de manera que si pot oferir un descompte en aquesta, s’estarà molt més a prop d’una venda.

Es podria dir que l’audiència és extremadament prudent amb la seguretat de les seves dades. Si sol·licita la seva informació de contacte, posi l’accent en el seu compromís amb la seva privacitat i els passos que ha de seguir per mantenir les dades segures.

Observar com navega l’audiència

Després de crear una landing page, es poden fer servir mapes de calor per comprendre millor com interactua la seva audiència amb el seu landing page acabada de crear. Els mapes de calor ens mostren on fan clic els usuaris, què tan baix de la pàgina es desplacen i molts aspectes més.

Els enregistraments de sessió dels usuaris també poden ser extremadament valuoses. A través de potents eines online com Crazy Egg, es pot generar enregistraments de sessió. Una vegada que finalitza la sessió, es poden observar els moviments de l’ratolí per tal de comprendre millor com naveguen els usuaris.

Si un usuari té problemes per completar el formulari de la landing page, per exemple, se sabrà que s’ha de simplificar o aclarir les seves instruccions.

Tests A / B d’elements

L’execució de tests A / B li permeten millorar diferents elements de les landing page a mesura que passa el temps. Es pot canviar el títol, la “crida a l’acció” o la imatge destacada, per exemple, per veure a quina versió respon millor l’audiència.

Molts especialistes en màrqueting cometen l’error de suposar que saben el que millor funcionarà amb l’audiència. Però ja sabràs el que diuen sobre assumir, oi? I és que les proves són l’única forma de prendre decisions basades en fets i dades. Si no realitzen els tests A / B, es podrien estar perdent conversions a causa de el disseny no encertat de la seva landing page.

No oblidis la pàgina d’agraïment

La gratitud mai és una cosa dolenta quan es tracta de màrqueting. La pàgina d’agraïment és la pàgina que els usuaris veuen després que hagin convertit en la landing page. I és que, quin valor té una pàgina de destinació si no els informa als usuaris que han tingut èxit?

La pàgina d’agraïment li informa a l’usuari de la finalització de l’procés de qualsevol “crida a l’acció” realitzada, apreciant el seu temps i energia. És recomanable incloure la informació de contacte en cas que sorgeixin dubtes per tal de dirigir-los a una altra pàgina del seu lloc i per tal de no augmentar el rebot.

Conclusió

Llavors, què és una landing page? És una forma de dirigir el trànsit del lloc web cap a una acció desitjada. Sense les landing pages, no es podria dirigir a una audiència tan específica.

Un cop s’hagi creat la landing page, s’ha de promocionar, ja sigui compartint un enllaç en xarxes socials o, amb els seus subscriptors per correu electrònic.

Si no rep trànsit a la landing page, s’haurà desaprofitat tot aquest temps i esforç.

No obstant això, no s’ha d’assumir que s’han escollit automàticament les millors imatges, copys i CTA. Els tests A / B proven aquests elements en les landing pages amb diferents variacions.

L’ideal és fer tests A/B per provar les seves landing pages fins que estigui satisfet que són ideals per a la seva audiència i després passar a una altra landing. Com més proves es realitzen, millor se sabrà com afecta el públic objectiu de l’negoci.

Bé, ara que ja saps què és una landing page, quins tipus hi ha i quins beneficis aporten, ara només queda començar a desenvolupar-la perquè el teu negoci comenci a treure profit de tots els avantatges que ofereixen. Si tens dubtes o necessites ajuda en el procés de creació de la landing page, no dubtis a posar-te en contacte amb nosaltres, estarem encantats d’ajudar-te a aconseguir els teus objectius.

SOM LA TEVA AGÈNCIA SEO A GRANOLLERS

PARLEM
Contacte

Truca’ns als telèfons:

o omple el següent formulari:

INFORMACIÓ SOBRE PROTECCIÓ DE DADES DE RONINESTUDI. Finalitats: Facilitar-un mitjà perquè pugui posar-se en contacte amb nosaltres i contestar les seves sol·licituds d'informació, així com enviar-li el nostre butlletí comercial i comunicacions informatives que puguin ser del seu interès, fins i tot per mitjans electrònics, en cas d'acceptar la casella corresponent. Legitimació: El seu consentiment exprés, l'execució de la relació precontractual o contractual mantinguda amb vostè i l'interès legítim de Roninestudi. Destinataris: La informació proporcionada podrà ser compartida amb la nostra base de dades d'emmagatzematge i tercers proveïdors que ens ajuden en la prestació dels serveis. Drets: Podeu retirar el seu consentiment en qualsevol moment, així com sol·licitar l'accés, rectificació, limitació, supressió, i / o portabilitat de les seves dades a l'adreça de correu electrònic info@ronin.cat. Informació Addicional: Podeu ampliar la informació a l'enllaç de Política de Privacitat .

COMPARTEIX AQUEST POST

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email

També et poden interessar ...

Subscriu-te a la nostra newsletter

Hello!

Login to your account