Què és un Hashtag i per a què serveix?

Què és un Hashtag i per a què serveix?

Iris Achaerandio

Iris Achaerandio

hashtags-que-son-1

COMPARTEIX AQUEST POST

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Email

Moltes vegades, no es valora el que realment poden aportar els hashtags per a un perfil de xarxes socials, i en general el seu ús passa a segon pla. Això passa, en part, perquè es desconeix realment què és un hashtag i perquè serveix exactament. Quants cal fer servir? Quins tenen més sentit? Com descobrir les tendències als hashtags?

En aquest post t’expliquem TOT perquè sàpigues com utilitzar-los correctament a les teves xarxes socials! Però abans, com ha de ser… comencem pel principi 🙃

Què és un hashtag?

Començant pel més avorrit: Quina és la definició de hashtag? Un hashtag és un conjunt de caràcters (lletres i/o números) precedits per un coixinet (#) que serveix per identificar o etiquetar una publicació o un missatge a xarxes socials (i webs que treballen amb aquest tipus d’etiquetatge). La veritat és que «Hashtag» és una paraula anglesa que ja hem adoptat al nostre vocabulari habitual.

Un hashtag pot ser una paraula, frase o expressió i aquest s’associa a assumptes en què es vol guanyar visibilitat o discussions en què es vol participar. Això significa, que s’afegiran hashtags a les publicacions en què es vol que sigui indexada a xarxes socials. En publicar un hashtag, aquest es transforma en un enllaç que porta a una pàgina amb altres publicacions relacionades amb el mateix tema.

Per què fer servir hashtags?

Hi ha molt mite sobre els hashtags. Ja hem comentat que es poden utilitzar per formar part d‟una discussió i aparèixer en determinades pàgines que agrupen continguts de temàtiques en concret. Cada xarxa social té les seves característiques i l’ús de hashtags varia una mica, però en general es poden utilitzar de la mateixa manera.

Com a empresa, interessa fer servir els hashtags a les publicacions amb diferents objectius:

Per guanyar visibilitat. Els seguidors de determinats hashtags veuran les publicacions que es facin i continguin al text (o sticker de hashtag) el hashtag en qüestió. Per exemple a la pàgina https://www.instagram.com/explore/tags/marketingdigital/ podrem veure les darreres publicacions relacionades amb aquest tema «Marketing Digital» i tots els que segueixin a aquest hashtag, rebran les publicacions que es facin de aquest tema.
Per estar al dia i participar de les tendències socials més recents. A les xarxes socials cal estar actualitzat, per la qual cosa participar en debats socials o adequar la teva estratègia als temes de més actualitat.
El seu ús és molt habitual a xarxes socials com Instagram, Tik Tok i Twitter; encara que també a moltes altres webs i xarxes socials com Linkedin.

Hashtags segons la xarxa social

Quins són els millors hashtags segons la xarxa social? Per descomptat, no hi ha cap resposta única. Per a un negoci és important publicar sent coherent a la imatge de la marca, el to i els temes que tracta. És molt diferent publicar en un perfil d’alimentació que en un negoci de serveis oa les xarxes d’un personatge públic.

Tot i això, a cada xarxa social s’utilitzen de manera diferent, i s’han popularitzat uns hashtags que es repeteixen cada dia i tenen centenars d’etiquetats i els seus continguts guanyen molta visibilitat:

Millors hashtags per a Instagram: hashtags genèrics, d’alimentació i del dia a dia. Per exemple: #love, #instagood, #me, #cute, #tbt, #photooftheday, #instamood, #instafood, #barcelona…

Millors hashtags per a Tik Tok: tendències, balls i reptes d’influencers, sempre pensant en la «viralitat» del contingut: #foryou, #fyp, #foryoupage, #duet, #tiktok, #viral, #trending…

Millors hashtags per a Twitter: debats socials, comentaris en directe sobre un tema, política o efemèrides: #diadelmujer, #eleccions, #eldebate…
A Twitter els millors hashtags són els que van relacionats amb successos que en aquell moment estan en tendència, i varien segons el dia:

 

Com utilitzar els #hashtags?

La teoria és molt simple, s’escull una paraula que estigui relacionada amb el teu contingut i es publica per donar més visibilitat al teu post. I així es generen “biblioteques” de continguts d’un mateix tema o semblant. Aquest fet fomentarà que les persones trobin, per exemple, la pàgina de la teva empresa i farà que s’involucri amb el teu públic.

A continuació, us presentem alguns consells que us poden ser útils en elaborar els vostres propis hashtags:

No utilitzis gaires paraules juntes
En escriure frases senceres darrere d’un coixinet (#), dificulta la lectura dels receptors del missatge. En eliminar aquests espais entre paraules fa que el lector es quedi sense alè i perdi latenció del que està llegint.

Per exemple, #estoymuycontentahoy és el tipus de hashtag que no hauríem de fer servir, en canvi “Estic molt #contenta avui” és la manera correcta de col·locar correctament el hashtag dins de la frase. Escollint una paraula que englobi la idea principal del que es vol transmetre.

Vigila l’ortografia
És cert que els hashtags s’utilitzen de manera informal, però la correcció no s’ha de perdre de vista. En escriure un hashtag erròniament, pot fer que perdis credibilitat i probablement el contingut. A més, és probable que la pàgina no s’indexi al lloc correcte i sigui més difícil assolir el teu públic.

Fes servir paraules relacionades amb els teus continguts
És important filtrar bé quines són les paraules que es relacionen amb el teu contingut, perquè com s’ha esmentat anteriorment, els hashtags serveixen com a indexadors, facilitant les cerques, per tant, no s’han de fer servir per descriure TOT el contingut del post. Com ja hem dit si parles de Màrqueting Digital, concretament de la gestió de les xarxes socials, s’han de crear hashtags relacionats amb el tema, per exemple: #marketingdigital #redessociales #socialmedia…

No utilitzis un hashtag per a cada paraula
Finalment, tampoc utilitzis hashtags en totes les paraules (#estic #molt #contenta #avui). Perquè totes aquestes paraules no estan realment relacionades amb el teu contingut, i encara que se separin i els lectors tinguin temps per respirar, aquest tipus de text no ofereix una lectura amable.

A més, no té sentit indexar proposicions o paraules que no estan directament relacionades amb el contingut perquè són genèriques. També pots posar els hashtags seguits al final del text. Això serveix perquè no “molestin” el receptor o els pots posar dins del text, però sense abusar.

Quants hashtags utilitzar
El debat etern. Vols un número? 12, 8, ,… aquí tens tres opcions. Com a (gairebé) tot, importa més la qualitat que la quantitat. Fes servir els hashtags amb coherència i que tinguin sentit. Intenta no posar 35894 hashtags, però tampoc publiquis sense posar-ne cap que estigui estretament relacionat amb el teu contingut.

En definitiva, si es dóna un ús correcte i s’apliquen de la millor manera possible, poden ser molt útils dins de la teva estratègia de màrqueting digital; fent més visible el teu projecte i aconseguir arribar a més persones.

Què esperes a introduir-los en els teus continguts?

SOM LA TEVA AGÈNCIA DE MÀRQUETING DIGITAL

PARLEM
Contacte

Truca’ns als telèfons:

o omple el següent formulari:

INFORMACIÓ SOBRE PROTECCIÓ DE DADES DE RONINESTUDI. Finalitats: Facilitar-un mitjà perquè pugui posar-se en contacte amb nosaltres i contestar les seves sol·licituds d'informació, així com enviar-li el nostre butlletí comercial i comunicacions informatives que puguin ser del seu interès, fins i tot per mitjans electrònics, en cas d'acceptar la casella corresponent. Legitimació: El seu consentiment exprés, l'execució de la relació precontractual o contractual mantinguda amb vostè i l'interès legítim de Roninestudi. Destinataris: La informació proporcionada podrà ser compartida amb la nostra base de dades d'emmagatzematge i tercers proveïdors que ens ajuden en la prestació dels serveis. Drets: Podeu retirar el seu consentiment en qualsevol moment, així com sol·licitar l'accés, rectificació, limitació, supressió, i / o portabilitat de les seves dades a l'adreça de correu electrònic info@ronin.cat. Informació Addicional: Podeu ampliar la informació a l'enllaç de Política de Privacitat .

COMPARTEIX AQUEST POST

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Email

També et poden interessar ...

Subscriu-te a la nostra newsletter

INFORMACIÓ SOBRE PROTECCIÓ DE DADES DE RONINESTUDI. Finalitats: Facilitar-un mitjà perquè pugui posar-se en contacte amb nosaltres i contestar les seves sol·licituds d'informació, així com enviar-li el nostre butlletí comercial i comunicacions informatives que puguin ser del seu interès, fins i tot per mitjans electrònics, en cas d'acceptar la casella corresponent. Legitimació: El seu consentiment exprés, l'execució de la relació precontractual o contractual mantinguda amb vostè i l'interès legítim de Roninestudi. Destinataris: La informació proporcionada podrà ser compartida amb la nostra base de dades d'emmagatzematge i tercers proveïdors que ens ajuden en la prestació dels serveis. Drets: Podeu retirar el seu consentiment en qualsevol moment, així com sol·licitar l'accés, rectificació, limitació, supressió, i / o portabilitat de les seves dades a l'adreça de correu electrònic info@ronin.cat. Informació Addicional: Podeu ampliar la informació a l'enllaç de Política de Privacitat .