//

¿Què és el SEO?

¿Què és el SEO?

Cristina Mayordomo

Cristina Mayordomo

tendencias-seo-2020-blog-y

COMPARTEIX AQUEST POST

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Email

Si vols és augmentar el trànsit orgànic de la teva web, invertir en SEO és el que has de fer.

Què no saps el que és el SEO? A continuació, t’expliquem aquells aspectes més bàsics per comprendre aquesta disciplina dins del màrqueting digital.

Què és el SEO?

La paraula SEO és l’acrònim de Search Engine Optimization, i engloba totes aquelles tècniques que s’utilitzen per fer que una pàgina web escali posicions en el motor de cerca de Google.

El SEO es centra en millorar els resultats orgànics, és a dir, aquells que no són de pagament.

Però primer, has de comprendre a grans trets quin és el funcionament de Google, el motor de cerca més utilitzat de tots.

Com funciona Google?

La pregunta que t’estaràs fent és: com fa Google per triar quines pàgines web pugen posicions i quins baixaran?

Doncs mitjançant l’algoritme de Google, una fórmula matemàtica que s’encarrega d’visitar milions de pàgines plenes de paraules clau i proporcionar-li a l’usuari aquelles que considera més valuoses respecte a la recerca inicial.

Tot i que Google no faci públic el funcionament de l’algoritme, podem saber què valora a l’hora de fer el rànquing de resultats de cerca:

Rellevància

Si escrius “recepta truita de patates” a la barra de recerques, segurament estàs esperant trobar una pàgina de cuina i no una botiga de motors de cotxe.

Per aquest motiu, Google busca exclusivament pàgines relacionades amb la temàtica de les paraules clau que has introduït.

Com existeixen milions de pàgines, Google necessita conèixer altres aspectes per ordenar la seva llista de resultats.

Mira quants resultats té la recerca de “recepta truita de patates”:

Autoritat

L’autoritat és un altre aspecte clau que Google utilitza per assignar posicions a les pàgines web. Però, com sap Google si una pàgina té autoritat o no?

Doncs Google analitza quants enllaços té la teva pàgina web i la seva qualitat per determinar el seu grau d’autoritat.

Com més autoritat té un web, més alt es posicionarà a la pàgina de resultats.

Experiència d’usuari

En els últims anys, Google ha decidit donar-li importància a un altre aspecte més a l’hora d’establir un ordre en les serps: l’experiència d’usuari.

Ara, Google observa el comportament de l’usuari per determinar la utilitat del contingut que se li està oferint.

És a dir, que si per un resultat de recerca en concret, com per exemple, “com crear una botiga en línia”, hi ha un article de bloc d’una web amb alta autoritat però mal redactat, podria posicionar-se millor un article amb un copy d’alta qualitat provinent d’una web jove i sense autoritat.

Quins factors té en compte Google per crear les SERP?

Els factors que Google té en compte per establir aquest ordre són els següents:

Factors on-page

Aquests són factors sobre els quals tenim el control directe, com aspectes tècnics (indexació de URLS, errors 400 o de codi CSS) d’estructura, o de qualitat de l’copy i els continguts.

Tenir aquests aspectes controlats és absolutament imprescindible per aconseguir un bon posicionament en les serps de Google.

Per exemple, un factor que defineix part del SEO on-page és la velocitat de càrrega de la teva pàgina web. Pots esbrinar utilitzant l’eina de Google PageSpeed ​​Insights:

Factors off-page

Aquesta part del SEO se centra en aquells factors que no podem controlar des de l’interior de la web, com ara la presència en xarxes socials del negoci, mencions en mitjans de comunicació i altres sites, i tots aquells enllaços que apunten directament cap a la web del nostre negoci.

La mètrica més important del SEO off-page és la qualitat i quantitat de links que dirigeixen cap a la nostra web, que definiran la nostra autoritat. Com més rellevància i influència tinguin aquests, més autoritat transmetran al nostre site i més posicions pujarà.

Aquesta branca del SEO es diu linkbuilding, i consisteix en la creació consistent i mantinguda en el temps d’una xarxa d’enllaços d’alta qualitat que apunten cap al teu lloc web.

Per què necessites implementar una estratègia SEO en el teu negoci?

El motiu pel qual qualsevol negoci necessita una estratègia SEO és perquè el gran volum de trànsit web a nivell mundial prové dels resultats de cerca de Google.

I també perquè és una font de trànsit gratuïta, sostenible i escalable al llarg del temps.

Per exemple, hi ha 27.100 persones a Google que busquen “comprar cotxe” cada mes.

Tenint en compte que el primer resultat de cerca es porta aproximadament un 20% dels clics, i que la paraula clau “comprar cotxe” té un Cost per Clic a Google Ads de 2,33 €, situant-nos en primera posició estaríem obtenint tràfic mensual gratuït per valor de 12.628 €.

Imagina que aconsegueixes posicionar no només una, sinó diverses paraules clau del teu lloc web. Podries aconseguir grans resultats!

Vols que t'ajudem amb l'estratègia SEO del teu negoci?

PARLEM
Contacte

Truca’ns als telèfons:

o omple el següent formulari:

INFORMACIÓ SOBRE PROTECCIÓ DE DADES DE RONINESTUDI. Finalitats: Facilitar-un mitjà perquè pugui posar-se en contacte amb nosaltres i contestar les seves sol·licituds d'informació, així com enviar-li el nostre butlletí comercial i comunicacions informatives que puguin ser del seu interès, fins i tot per mitjans electrònics, en cas d'acceptar la casella corresponent. Legitimació: El seu consentiment exprés, l'execució de la relació precontractual o contractual mantinguda amb vostè i l'interès legítim de Roninestudi. Destinataris: La informació proporcionada podrà ser compartida amb la nostra base de dades d'emmagatzematge i tercers proveïdors que ens ajuden en la prestació dels serveis. Drets: Podeu retirar el seu consentiment en qualsevol moment, així com sol·licitar l'accés, rectificació, limitació, supressió, i / o portabilitat de les seves dades a l'adreça de correu electrònic info@ronin.cat. Informació Addicional: Podeu ampliar la informació a l'enllaç de Política de Privacitat .

COMPARTEIX AQUEST POST

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Email

També et poden interessar ...

Subscriu-te a la nostra newsletter

INFORMACIÓ SOBRE PROTECCIÓ DE DADES DE RONINESTUDI. Finalitats: Facilitar-un mitjà perquè pugui posar-se en contacte amb nosaltres i contestar les seves sol·licituds d'informació, així com enviar-li el nostre butlletí comercial i comunicacions informatives que puguin ser del seu interès, fins i tot per mitjans electrònics, en cas d'acceptar la casella corresponent. Legitimació: El seu consentiment exprés, l'execució de la relació precontractual o contractual mantinguda amb vostè i l'interès legítim de Roninestudi. Destinataris: La informació proporcionada podrà ser compartida amb la nostra base de dades d'emmagatzematge i tercers proveïdors que ens ajuden en la prestació dels serveis. Drets: Podeu retirar el seu consentiment en qualsevol moment, així com sol·licitar l'accés, rectificació, limitació, supressió, i / o portabilitat de les seves dades a l'adreça de correu electrònic info@ronin.cat. Informació Addicional: Podeu ampliar la informació a l'enllaç de Política de Privacitat .