Granollers és una ciutat amb gairebé 500 bars i restaurants, una oferta gastronòmica increïblement variada i molta, molta competència.
A aquest fet hem de sumar-li el paper protagonista que té ara el consumidor com “crític gastronòmic” en plataformes que permeten introduir una puntuació com Google My Business o Tripadvisor, o mitjançant la difusió de fotos en xarxes socials.
Per aquest motiu, comptar amb una estratègia de màrqueting digital per al teu restaurant podria considerar-se una mesura de supervivència en un entorn tan competitiu com és el del sector de la restauració a Granollers.
I no, pujar fotos al teu compte d’Instagram tres vegades a l’any no és suficient.
A continuació, 5 consells per elevar l’estratègia de màrqueting digital del teu restaurant:
Les xarxes socials del teu restaurant s’han de professionalitzar
De moment, la xarxa social que més impacte genera entre els usuaris dins el sector de la restauració és Instagram: és la més usada per davant de Facebook i el seu contingut altament visual la converteix en la xarxa social perfecta per dur a terme una estratègia de creixement en xarxes socials.
Aquesta inclou pujar posts, com a mínim, dos dies a la setmana, seguir diferents línies de contingut, tenir cura moltíssim la part estètica i visual, i, en definitiva, treballar per generar interacció amb els usuaris.
En el teu perfil pots donar a conèixer els teus plats més destacats, els que més els agraden als teus clients (o fins i tot publicacions dels teus propis clients!), Les diferents àrees de la teva local, les persones que hi treballen … hi ha múltiples possibilitats.
Les opcions que ens brinda instagram per a restaurants el 2019 cal aprofitar-les, jugar amb les històries destacades per presentar-li a l’usuari informació útil de manera atractiva és un bon moviment.
Cuida el posicionament SEO del teu restaurant
Una estratègia SEO pot resultar molt beneficiosa per al teu restaurant, especialment si és d’àmbit local, sobretot perquè hi ha moltíssims restaurants a Granollers que descuiden aquesta àrea del màrqueting digital per complet.
El SEO és un conjunt de tècniques per millorar la visibilitat dels resultats orgànics en els motors de cerca (especialment Google, que és el més utilitzat a Catalunya). Dit d’una altra manera, una suma d’accions que fan que una web escali posicions a Google per certes paraules clau.
Per exemple, si ets propietari d’un restaurant japonès, segur que t’agradaria estar entre les tres primeres posicions quan un usuari busqui a Google “restaurant japonès Granollers”: d’aquesta manera és més probable que acabi reservant taula per sopar en el teu restaurant que en el de la teva competència.
Els teus perfils a les plataformes d’opinió més influents han d’estar optimitzats
Que tinguis el control del teu negoci a tot tipus de plataformes en què l’usuari sigui capaç de deixar una opinió sobre el teu negoci és imprescindible.
Google My Business, el teu perfil de Tripadvisor, El Tenedor, Foursquare, o Yelp són llocs on els usuaris satisfets (i els insatisfets) deixen opinions sobre el teu restaurant. Així que és important que hi hagi representació per part del restaurant.
Obre el WiFi per als teus clients
Per estimular als teus clients i fer que pugin fotos del teu restaurant en xarxes socials, proporcionals WiFi gratuït i de bona qualitat. Si pots (i s’alinea amb el concepte del teu restaurant), procura que el nom de la xarxa i la contrasenya puguin llegir-se fàcilment des de qualsevol punt del local.
Envia newsletters amb ofertes, menús i esdeveniments especials
Una de les millors eines de fidelització que existeixen per a màrqueting migital per restaurants és l’e-mail màrqueting, encara que és important remarcar que no convé abusar d’aquesta modalitat push.
Envia newsletter únicament quan siguis capaç d’oferir un contingut d’alt valor per al teu client habitual, com per exemple, noves ofertes i promocions (P.E. els dijous una canya gratis) o festes i esdeveniments limitats.