El que funcionava en el món del SEO per allà el 2008 ha quedat obsolet. Deu anys després, les regles del joc de redactar per SEO han canviat dràsticament a causa de les actualitzacions dels algoritmes de Google, de fet, pràctiques que abans es premiaven, ara poden ser objecte de penalitzacions greus que ensorrin els teus progressos en els rànquings en menys d’una setmana.
Així que oblida’t de la sobre-optimització de continguts, les concordances exactes i els dominis amb keywords: el SEO ja no va de satisfer els motors de cerca, sinó d’enamorar a algú molt més important: l’usuari.
Com es tradueix això a nivell de redacció SEO?
A continuació, tens aquesta petita guia sobre com redactar per SEO a 2019:
1. Crea el contingut més útil per a resoldre la cerca de l’usuari
Google està evolucionant tant com a motor de cerca que és capaç d’esbrinar amb extrema exactitud les necessitats de l’usuari quan introdueix la seva cerca.
Al seu torn, també és capaç de distingir el contingut que doni la millor resposta a l’usuari entre milers de pàgines, independentment de la quantitat d’enllaços o longitud que tingui el text.
Per tant, sí, és relativament fàcil crear un contingut ple de keywords que posicioni bé a Google, igual de fàcil és que arribi un altre i redacti un contingut millor i més útil, i et prengui el teu posició ràpidament.
2. Utilitza les keywords on realment importen
Hi ha diverses ubicacions clau on els teus keywords haurien d’estar:
- Les etiquetes de títol (H1, H2 …)
L’H1 és l’etiqueta de títol principal, i hauria de complir aquesta funció, SEMPRE. Els H2 haurien servir per dividir el teu text en sub-apartats i facilitar la lectura a l’usuari, que sempre serà més feliç llegint un text que respiri. - les URL
Les teves URL han d’expressar a la perfecció el contingut de la pàgina o post en qüestió. Elimina els nexes i centra’t en les keywords que vols posicionar. - La meta-descripció
Aquesta etiqueta no és llegida per Google, ni tinguda en compte a l’hora de posicionar el teu contingut. En canvi, és un apartat decisiu a l’hora que un usuari el triï per fer clic a la teva pàgina enlloc de qualsevol altra en el rànquing de Google. Així que optimitzar-lo és important. - Atributs alt d’imatge
Els atributs alt d’imatge són clau: no les passades per alt, hi ha milers de recerques des de Google Images per a les que pots posicionar també.
3. Resoldre la intenció de recerca és més important que la concordança exacta de keywords
El llenguatge és complex, i la forma d’expressar-se de cada persona també. Hi pot haver moltíssimes recerques diferents per satisfer una necessitat concreta, i la teva pàgina ha d’estar preparada per acollir-les a totes (o moltes d’elles).
Com més ric sigui el teu text sobre el tema que estàs escrivint, amb millors ulls et veurà Google.
4. Pensa en l’UX (experiència d’usuari)
Actualment, el contingut no ho és tot en el SEO: l’experiència que tingui un usuari en un lloc web definirà en part el posicionament de la teva pàgina a Google.
Per què? Doncs perquè si la teva web té un disseny de fa 20 anys i no està adaptada al mòbil, l’usuari sortirà escopetejat d’ella quant accedeixi des del seu smartphone.
Google coneix el compromís d’un usuari amb un contingut, i si detecta que és massa baix, el rebaixa en els resultats de les serps.
5. No copiïs contingut: sigues original
Si us plau, no copiïs contingut. Igual que el teu professor de primària, Google també ho sap. Al cap i a la fi, és ell mateix el que ha indexat les pàgines d’on t’has “inspirat”.
L’única cosa que aconseguiràs és que Google se’n-assabenti que el teu contingut no és original, i et col·loqui en els seus rànquings a una posició mediocre.
Per comprovar la quantitat de contingut duplicat que conté la teva web, pots utilitzar l’eina de Copyscape.
6. Sí, el linkbuilding segueix sent important
Com ja t’expliquem en l’article sobre què és el SEO, la rellevància segueix sent un factor decisiu per a Google a l’hora de posicionar pàgines.
Per aquest motiu, una estratègia de linkbuilding efectiva és imprescindible per pujar posicions en temàtiques altament competides. I actualment, moltes temàtiques estan força competides, per aquest motiu és tan important que qualsevol negoci compti amb una estratègia SEO (enllaç a landing de SEO).
Si segueixes aquests passos, estic segur que posicionaràs les teves pàgines molt millor. Si et dóna fluixesa només de pensar en crear estratègies SEO però saps que el teu negoci necessita una, no dubtis en contactar amb nosaltres. Estarem encantats de parlar amb tu.